EasyΜind Consulting

Πως να δημιουργήσεις ένα Sales Funnel

SALES FUNNEL
 

Βήμα 1: Δημιούργησε ένα Lead Magnet

Τα lead magnets είναι οι μαγνήτες που θα κάνουν τον θεατή να σου χαρίσει το email του σε αντάλλαγμα κι εσύ με τη σειρά σου θα τον προσθέσεις στο funnel-χωνί πωλήσεων σου.

Ένα lead magnet προτρέπει τους επισκέπτες του ιστοτόπού σου, ή του προφίλ σου στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, να δίνουν πληροφορίες, όπως τη διεύθυνση email τους για να έχουν πρόσβαση σε αυτό. Τα lead magnets μπορεί να είναι eBooks, videos κ.ά τα οποία παρέχουν πληροφορίες, εκπαίδευση ή οδηγίες για ένα θέμα/προϊόν/υπηρεσία για το οποίο ο δυνητικός πελάτης θέλει να μάθει περισσότερα.

Είναι περιεχόμενο που αυξάνει την ευαισθητοποίηση, αλλά παρέχει επίσης πληροφορίες που βοηθούν έναν δυνητικό πελάτη να αλληλεπιδράσει και να βρει ενδιαφέρον για το προϊόν ή την υπηρεσία σας. Άλλα lead magnets μπορεί να είναι ένα δωρεάν δείγμα προϊόντος, μια δοκιμαστική συνδρομή, επίδειξη ή κάποιο άλλο κίνητρο που σχετίζεται με ένα προϊόν/υπηρεσία.

 Όμως, θυμήσου το πιο σημαντικό: αυτό που θα προσφέρεις για να πάρεις την ηλεκτρονική διεύθυνση του δυνητικού σου πελάτη και να τον προσθέσεις στο funnel πωλήσεων σου, θα χρειαστεί να προσφέρει πραγματική αξία!

 

Βήμα 2: Φτιάξε μια Landing Page

 
Στο ψηφιακό μάρκετινγκ η  landing page ή αλλιώς μια σελίδα προορισμού είναι μια αυτόνομη ιστοσελίδα την οποία δημιουργούμε  ειδικά για μια καμπάνια μάρκετινγκ ή διαφήμισης. Είναι το σημείο όπου ένας επισκέπτης «προσγειώνεται» αφού κάνει κλικ σε έναν σύνδεσμο σε ένα μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ή σε διαφημίσεις από το Google, το YouTube, το Facebook, το Instagram, το Twitter ή παρόμοια μέρη στον ιστό.
 
Σε αντίθεση με τις ιστοσελίδες, οι οποίες συνήθως έχουν πολλούς στόχους και ενθαρρύνουν την εξερεύνηση, οι σελίδες προορισμού σχεδιάζονται με έναν μόνο στόχο γνωστό και ως παρότρυνση για δράση – Call to Action (ή CTA, για συντομία). Η δράση συνήθως είναι η εισαγωγή του email και του ονόματος του κάθε υποψήφιου πελάτη με στόχο να κατεβάσει το lead magnet που έχουμε δημιουργήσει.
 
Έτσι ο δυνητικός πελάτης θα κατεβάσει το σημαντικό και χρήσιμο αρχείο/βίντεο/βιβλίο κλπ. που δημιούργησες για αυτόν και στη συνέχεια θα μεταβεί στο funnel – χωνί πωλήσεων που έχεις φτιάξει με στόχο να τον κάνεις πελάτη.
 
Για μια επιτυχημένη landing page προσπάθησε να εστιάσεις μόνο σε ένα call to action για να μπορέσεις να κρατήσεις τον επισκέπτη μέχρι να δράσει αναλόγως. Μην τον αποπροσανατολίζεις με επιμέρους πράγματα, γιατί θα κουραστεί και θα αποχωρήσει.
 

 

Βήμα 3 : Δημιούργησε ένα αυτοματοποιημένο χωνί πωλήσεων

 

Το funnel – χωνί πωλήσεων, είναι μια οπτικοποίηση για την κατανόηση της διαδικασίας μετατροπής δυνητικών πελατών σε πελάτες. Η ιδέα είναι ότι οι επιχειρήσεις χρησιμοποιούν ένα ευρύ φάσμα από εργαλεία (lead magnets) για να προσελκύσουν όσο το δυνατόν περισσότερους δυνητικούς πελάτες και να καλλιεργήσουν σταδιακά την απόφασης αγοράς, περιορίζοντας αυτούς τους υποψηφίους σε κάθε στάδιο του funnel (χωνιού πωλήσεων).

Είναι δηλαδή το ταξίδι που κάνει ο δυνητικός πελάτης για να μετατραπεί τελικά σε πελάτης μας!

Τα funnels διαφέρουν ανάλογα με την επιχείρηση, αλλά γενικά χωρίζονται στις ακόλουθες 4 ενότητες:

🔹 Awareness – Επίγνωση
Αυτό το στάδιο περιλαμβάνει τον μεγαλύτερο αριθμό δυνητικών πελατών. Προσδιόρισαν ένα πρόβλημα, άρχισαν να αναζητούν μια λύση και μπήκαν στο χωνί μας μέσω του μάρκετινγκ περιεχομένου, μιας καμπάνιας ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, μέσων κοινωνικής δικτύωσης ή άλλης οδού.

🔹 Interaction – Αλληλεπίδραση
Σε αυτό το στάδιο, ο αριθμός των δυνητικών πελατών αρχίζει να μειώνεται, αλλά η πιθανότητα μετατροπής πωλήσεων αυξάνεται. Αυτό συμβαίνει γενικά όταν ο πελάτης θα συνεργαστεί με την επιχείρηση και θα ζητήσει περισσότερες πληροφορίες ενώ ταυτόχρονα θα διεξάγει έρευνα ανταγωνισμού για να καθορίσει εάν το προϊόν που του προσφέρουμε μπορεί να καλύψει καλύτερα τις ανάγκες του.

🔹 Desire – Ενδιαφέρον / Επιθυμια
Ο δυνητικός πελάτης δείχνει αυξημένο ενδιαφέρον για το προϊόν/υπηρεσία μας αναζητώντας απαντήσεις στις ερωτήσεις του (προσφορές πωλήσεων έρευνα επιλογών επιχείρησης, τιμολόγηση). Εάν ο πελάτης αρνηθεί να αγοράσει κάτι, παύει να προχωρά στο funnel μας.

🔹 Action – Δράση
Όλα τα προηγούμενα στάδια του funnel πωλήσεων κορυφώνονται εδώ. Ο δυνητικός πελάτης έχει αποφασίσει ότι θα προχωρήσει στην αγορά και θα γίνει πελάτης. Εάν παρόλα αυτά, ο υποψήφιος πελάτης αρνηθεί να πραγματοποιήσει μια αγορά, η επιχείρηση μπορεί να χρησιμοποιήσει άλλες τακτικές μάρκετινγκ για να μένει σε επαφή με τον υποψήφιο και να διασφαλίσει ότι το προϊόν του παραμένει στο μυαλό του μελλοντικά.

 
 
Πωλίνα Αγγελή
Business Consultant & Coach
 
Scroll to Top