Μενού Κλείσιμο

S.W.O.T. Analysis

swot analysis

Κάθε επιχείρηση οφείλει να δημιουργήσει μια SWOT ανάλυση για να εξετάσει τους εσωτερικούς και εξωτερικούς παράγοντες που την επηρεάζουν σε σχέση με μια σημαντική απόφαση που πρέπει να πάρει ή σε σχέση με τους στόχους που έχει θέσει.

Τα αρχικά προκύπτουν από τις αγγλικές λέξεις Strengths (δυνατά σημεία), Weaknesses (αδύναμα σημεία), Opportunities (ευκαιρίες) και Threats (απειλές).

Τα δυνατά και αδύναμα σημεία αφορούν το εσωτερικό περιβάλλον της επιχείρησης ενώ οι ευκαιρίες και οι απειλές το εξωτερικό περιβάλλον.

Για να γίνει πιο εύκολα αντιληπτό θα πρέπει να δημιουργήσουμε ένα σχεδιάγραμμα όπως στην εικόνα και να απαντήσουμε όσο το δυνατόν πιο ρεαλιστικά και ποσοτικοποιημένα γίνεται.

Εσωτερικό Περιβάλλον

Δυνατά Σημεία – Strengths

  • Τα πλεονεκτήματα του προϊόντος / υπηρεσίας μου.
  • Γιατί το προτιμούν οι πελάτες μου;
  • Ποιο είναι το πιο ανταγωνιστικό μου προϊόν / υπηρεσία;
  • Δυνατό brand name.
  • Βαθιά γνώση και εμπειρία στο αντικείμενο μου.
  • Ύπαρξη φυσικού καταστήματος σε ανταγωνιστική τοποθεσία
  • Οικονομική διαχείριση και κερδοφορία.
  • Άλλα δυνατά σημεία ανάλογα με το είδος και την δραστηριότητα σου.

Αδύναμα Σημεία – Weaknesses

  • Ποιες είναι οι αδυναμίες του προϊόντος / υπηρεσίας μου.
  • Τι δεν γίνεται σωστά;
  • Έλλειψη γνώσης / εξειδίκευσης σε κάποιους τομείς.
  • Έλλειψη προσωπικού.
  • Ανεπαρκές κεφάλαιο.
  • Άλλα αδύναμα σημεία ανάλογα με το είδος και την δραστηριότητα σου.

Εξωτερικό Περιβάλλον

Ευκαιρίες – Opportunities

  • Αύξηση διαδικτυακών πωλήσεων.
  • Ανάγκη για νέα προϊόντα / υπηρεσίες από τους καταναλωτές λόγω κάποιας κατάστασης π.χ πανδημία.
  • Νέοι τρόποι δικτύωσης.
  • Αλλαγές στην φορολογία / νομοθετικό πλαίσιο.
  • Επιδοτήσεις από αναπτυξιακά προγράμματα ΕΣΠΑ
  • Νέες υποδομές από το κράτος π.χ. νέοι δρόμοι, νέες διαδικτυακές υπηρεσίες κτλ
  • Εντοπισμός κενού αγοράς.
  • Μια παγκόσμια κρίση.

Απειλές – Threats

  • Μια οικονομική κρίση.
  • Μείωση κατανάλωσης.
  • Αύξηση ανταγωνιστών με ίδιο / παρόμοιο προϊόν / υπηρεσία.
  • Αλλαγές στην φορολογία / νομοθεσία.
  • Αύξηση τιμών.
  • Χρηματοδοτικά προβλήματα.

Η ανάλυση SWOT αποτελεί βασικό συστατικό ενός Marketing Plan και βοηθά τον λήπτη αποφάσεων στην κάθε επιχείρηση να εντοπίσει τα δυνατά σημεία έτσι ώστε να τα ενισχύσει αλλά και τα αδύναμα σημεία έτσι ώστε να βρει τρόπους να τα διορθώσει. Ακόμη, βοηθά εξαιρετικά στον εντοπισμό των ευκαιριών της αγοράς και την εκμετάλλευσή τους αλλά και την προετοιμασία για την αποφυγή ή ελαχιστοποίηση των επιπτώσεων από τις απειλές.

Είναι μια εύκολη διαδικασία που μπορεί να την κάνει ο κάθε επιχειρηματίας για την επιχείρηση του και θα του αποφέρει πολύ μεγάλο όφελος και αξία!

 

Με εκτίμηση,

Πωλίνα Αγγελή

Σύμβουλος Επιχειρήσεων


Αν σου άρεσε το άρθρο μου μοιράσου το ελεύθερα και πες μου την γνώμη σου για αυτό! Ελα στην ομάδα μας στο Facebook για να συμβουλές και tips.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *