Πως να δημιουργήσεις ένα Sales Funnel
Βήμα 1: Δημιούργησε ένα Lead Magnet
Τα lead magnets είναι οι μαγνήτες που θα κάνουν τον θεατή να σου χαρίσει το email του σε αντάλλαγμα κι εσύ με τη σειρά σου θα τον προσθέσεις στο funnel-χωνί πωλήσεων σου.
Ένα lead magnet προτρέπει τους επισκέπτες του ιστοτόπού σου, ή του προφίλ σου στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, να δίνουν πληροφορίες, όπως τη διεύθυνση email τους για να έχουν πρόσβαση σε αυτό. Τα lead magnets μπορεί να είναι eBooks, videos κ.ά τα οποία παρέχουν πληροφορίες, εκπαίδευση ή οδηγίες για ένα θέμα/προϊόν/υπηρεσία για το οποίο ο δυνητικός πελάτης θέλει να μάθει περισσότερα.
Είναι περιεχόμενο που αυξάνει την ευαισθητοποίηση, αλλά παρέχει επίσης πληροφορίες που βοηθούν έναν δυνητικό πελάτη να αλληλεπιδράσει και να βρει ενδιαφέρον για το προϊόν ή την υπηρεσία σας. Άλλα lead magnets μπορεί να είναι ένα δωρεάν δείγμα προϊόντος, μια δοκιμαστική συνδρομή, επίδειξη ή κάποιο άλλο κίνητρο που σχετίζεται με ένα προϊόν/υπηρεσία.
Όμως, θυμήσου το πιο σημαντικό: αυτό που θα προσφέρεις για να πάρεις την ηλεκτρονική διεύθυνση του δυνητικού σου πελάτη και να τον προσθέσεις στο funnel πωλήσεων σου, θα χρειαστεί να προσφέρει πραγματική αξία!
Βήμα 2: Φτιάξε μια Landing Page
Βήμα 3 : Δημιούργησε ένα αυτοματοποιημένο χωνί πωλήσεων
Το funnel – χωνί πωλήσεων, είναι μια οπτικοποίηση για την κατανόηση της διαδικασίας μετατροπής δυνητικών πελατών σε πελάτες. Η ιδέα είναι ότι οι επιχειρήσεις χρησιμοποιούν ένα ευρύ φάσμα από εργαλεία (lead magnets) για να προσελκύσουν όσο το δυνατόν περισσότερους δυνητικούς πελάτες και να καλλιεργήσουν σταδιακά την απόφασης αγοράς, περιορίζοντας αυτούς τους υποψηφίους σε κάθε στάδιο του funnel (χωνιού πωλήσεων).
Είναι δηλαδή το ταξίδι που κάνει ο δυνητικός πελάτης για να μετατραπεί τελικά σε πελάτης μας!
Τα funnels διαφέρουν ανάλογα με την επιχείρηση, αλλά γενικά χωρίζονται στις ακόλουθες 4 ενότητες:
🔹 Awareness – Επίγνωση
Αυτό το στάδιο περιλαμβάνει τον μεγαλύτερο αριθμό δυνητικών πελατών. Προσδιόρισαν ένα πρόβλημα, άρχισαν να αναζητούν μια λύση και μπήκαν στο χωνί μας μέσω του μάρκετινγκ περιεχομένου, μιας καμπάνιας ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, μέσων κοινωνικής δικτύωσης ή άλλης οδού.
🔹 Interaction – Αλληλεπίδραση
Σε αυτό το στάδιο, ο αριθμός των δυνητικών πελατών αρχίζει να μειώνεται, αλλά η πιθανότητα μετατροπής πωλήσεων αυξάνεται. Αυτό συμβαίνει γενικά όταν ο πελάτης θα συνεργαστεί με την επιχείρηση και θα ζητήσει περισσότερες πληροφορίες ενώ ταυτόχρονα θα διεξάγει έρευνα ανταγωνισμού για να καθορίσει εάν το προϊόν που του προσφέρουμε μπορεί να καλύψει καλύτερα τις ανάγκες του.
🔹 Desire – Ενδιαφέρον / Επιθυμια
Ο δυνητικός πελάτης δείχνει αυξημένο ενδιαφέρον για το προϊόν/υπηρεσία μας αναζητώντας απαντήσεις στις ερωτήσεις του (προσφορές πωλήσεων έρευνα επιλογών επιχείρησης, τιμολόγηση). Εάν ο πελάτης αρνηθεί να αγοράσει κάτι, παύει να προχωρά στο funnel μας.
🔹 Action – Δράση
Όλα τα προηγούμενα στάδια του funnel πωλήσεων κορυφώνονται εδώ. Ο δυνητικός πελάτης έχει αποφασίσει ότι θα προχωρήσει στην αγορά και θα γίνει πελάτης. Εάν παρόλα αυτά, ο υποψήφιος πελάτης αρνηθεί να πραγματοποιήσει μια αγορά, η επιχείρηση μπορεί να χρησιμοποιήσει άλλες τακτικές μάρκετινγκ για να μένει σε επαφή με τον υποψήφιο και να διασφαλίσει ότι το προϊόν του παραμένει στο μυαλό του μελλοντικά.