Μενού Κλείσιμο

Τι είναι το Business Plan ;

business plan

Το Business Plan είναι ένα εργαλείο που κάθε νέα επιχείρηση οφείλει να διαμορφώσει καθώς είναι ο ΄΄οδηγός΄΄ της για τον δρόμο που θα ακολουθήσει και για το πως θα φτάσει στο σημείο που έχει ορίσει. Το BP περιγράφει με λεπτομέρεια και σαφήνεια το ‘’γιατί’’, το‘’τι’’ και το ΄΄πως΄΄ καθώς επίσης και τους στόχους, πως θα φτάσει σε αυτούς τους στόχους και πότε (χρονοδιάγραμμα).

Είναι εξαιρετικά σημαντική η διαδικασία κατάρτισης ενός BP και απαιτεί επένδυση χρόνου αλλά αξίζει να σημειωθεί ότι η διαδικασία συγγραφής από μόνη της θα ξεκαθαρίσει πολλά θολά σημεία στην σκέψη του νέου επιχειρηματία.

Το BP είναι απαραίτητο γιατί ορίζει με καθαρότητα:

  • Την υπηρεσία ή το προϊόν που προσφέρεις.
  • Γιατί κάποιος να επιλέξει εσένα; Τι διαφορετικό προφέρεις;
  • Ποια είναι η κατάσταση της αγοράς σου;
  • Ποιοι είναι οι στόχοι σου;
  • Ποια είναι η στρατηγική σου;
  • Ποιες είναι οι αδυναμίες και πως σκοπεύεις να τις ξεπεράσεις;
  • Ποια είναι τα οικονομικά σου δεδομένα και οι μελλοντικές προβλέψεις;

Με τις πληροφορίες αυτές θα αποκτήσεις έναν χάρτη με τον οποίο θα μπορείς κάνεις τις ενέργειες που πρέπει, να βάζεις προτεραιότητες και να κάνεις διορθωτικές κινήσεις για να φτάσεις στον προορισμό σου, που είναι και ο στόχος σου, πάντα σε συνάρτηση με τις αξίες, τις πεποιθήσεις και το ‘’γιατί’’ σου.

Αυτά είναι τα βασικά κεφάλαια που πρέπει να καλύψεις κατά την συγγραφή του δικού σου BP :

1. Επιτελική Σύνοψη / Executive Summary (είναι πρώτο σαν ενότητα αλλά θα το γράψεις στο τέλος).

Είναι η περίληψη του BP σου. Θα πρέπει να είναι περιεκτικό και καλογραμμένο για να μπορεί ο αναγνώστης να καταλάβει αμέσως ποια είναι η επιχείρηση σου, το όραμα σου, η κατεύθυνση σου και το πλάνο ενεργειών σου.

2. Η επιχειρηματική ΙΔΕΑ.

  • Κατάσταση επιχείρησης (Έδρα, σκοπός, μορφή, κτλ)
  • Υποδομές και οργάνωση επιχείρησης ( οργανόγραμμα, εγκαταστάσεις, παραγωγή, στελέχη, συνεργάτες, logistics κτλ)
  • Προϊόντα / υπηρεσίες. Ανάλυση και οφέλη.
  • Η αγορά μου. Ανάλυση αγοράς και ανταγωνισμού.
  • Κανάλια και περιεχόμενο επικοινωνίας.
  • Προώθηση προϊόντων / υπηρεσιών.
  • SWOT analysis.
  • Στρατηγική επίτευξης στόχων.

3. Το επιχειρηματικό μοντέλο

  • Δραστηριότητες επιχείρησης.
  • Συνεργάτες εσωτερικοί και εξωτερικοί.
  • Σχέσεις με πελάτες και μέσα διαχείρισης πελατών.
  • Κανάλια διανομής προϊόντων / υπηρεσιών.
  • Κοστολόγηση.
  • Κανάλια εσόδων.
  • Περιοδικότητα εσόδων.

4. Στρατηγική πωλήσεων / marketing.

  • Brand name, συσκευασία, ποιότητα, αξία.
  • Εταιρικό προφίλ.
  • Ανάλυση τιμολογιακής πολιτικής.
  • Καθορισμός στόχων πωλήσεων.
  • Στρατηγική επίτευξης στόχων.
  • Στρατηγική B2C/ B2B.
  • Τοποθέτηση και προώθηση.
  • Δίκτυο διανομής και εμπορική πολιτική.
  • Μέσα και κανάλια διαφήμισης.

5. Χρηματοοικονομικό σχέδιο.

  • Κόστος αρχικής επένδυσης.
  • Ύπαρξη κεφαλαίου και πηγές χρηματοδότησης.
  • Ταμειακές ροές.
  • Ισολογισμός και Αποτελέσματα χρήσης.
  • Επενδύσεις.
  • Νεκρό σημείο.
  • Προβλέψεις (για την επόμενη τριετία ή ανάλογα με την κρίση του επιχειρηματία).
  • Ανάλυση ρίσκου και διορθωτικές ενέργειες.

Αυτό το Business Plan είναι το δικό σου σχέδιο προς την επιτυχία! Όλα τα σχέδια μπορεί να αλλάξουν όμως και έτσι και αυτό, οπότε μην αποθαρρυνθείς αν κάτι δεν εξελιχθεί όπως το περίμενες. Να είσαι έτοιμος να αλλάξεις τον τρόπο προσέγγισης και να αναπροσαρμόσεις το πλάνο σου. Θυμήσου ότι δεν υπάρχει αποτυχία παρα μόνο αν τα παρατήσεις. Όλα τα υπόλοιπα είναι feedback για να ορίσουμε τον βέλτιστο τρόπο δράσης!

 

Έχω δημιουργήσει για σένα εναν οδηγό για να γνωρίζεις κάποια βασικά βήματα που πρέπει να ακολουθήσεις για την δημιουργία μιας πετυχημένης επιχείρησης. Είναι δωρεάν και μπορείς να τον κατεβάσεις ΕΔΩ.

 

Μπορείς να βρεις πολλά ενδιαφέροντα εργαλεία για την ανάπτυξη της επιχείρησης σου στην βιβλιοθήκη του ΚΕΜΕΛ.

 

Με εκτίμηση,

Αγγελή Πωλίνα

Σύμβουλος Επιχειρήσεων


Αν σου άρεσε το άρθρο μου μοιράσου το ελεύθερα και κάνε like στην σελίδα μας στο facebook!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.