EasyΜind Consulting

Δεύτερη Επιχειρηματική Ευκαιρία - Πρόγραμμα ΟΑΕΔ

epidotisi oaed

Ποιους αφορά

Το πρόγραμμα αυτό αφορά μόνο ανέργους οι οποίοι είχαν επιχείρηση στο παρελθόν και έχουν κάνει διακοπή στο χρονικό διάστημα από 1/1/2012 έως και 31/10/2020. Δεν αφορά ανέργους οι οποίοι ανοίγουν ή έχουν ανοίξει την επιχείρηση τους για πρώτη φορά. Για έναρξη νέας επιχείρησης για πρώτη φορά δες τα ανοιχτά προγράμματα ΕΣΠΑ που υπάρχουν τώρα.

Η έναρξη της νέας επιχείρησης μπορεί να έχει πραγματοποιηθεί απο την ημερομηνία έκδοσης της προκήρυξης δηλαδή απο 7/2/2019 και μετά ή μπορεί να γίνει και μετά την υποβολή της αίτησης στον ΟΑΕΔ και λήψη προέγκρισης. Υπάρχει περιθώριο 2 μηνών μετά την προέγκριση για να γίνει η έναρξη και όλες οι απαραίτητες διαδικασίες.

Η προηγούμενη επιχείρηση δεν θα πρέπει να έχει μεταβιβαστεί σε συζύγους ή άλλα συγγενικά προσωπα, να μην υπάρχουν οφειλές στον ΕΦΚΑ ή να έχει γίνει ρύθμιση, να έχει καταβληθεί στον Ειδικό Λογαριασμό Ανεργίας της παρ. β’ του άρθρου 44 του ν. 3986/2011 (Α΄ 152) η μηνιαία εισφορά ύψους δέκα (10) ευρώ για ένα (1) τουλάχιστον έτος ή να έχει μπεί σε ρύθμιση και ο / η επιχειρηματίας να μην είχε άλλη επιχείρηση απο 6/8/2018 έως και 7/2/2019.

Σημαντική έμφαση έχει δοθεί στην γυναικεία επιχειρηματικότητα με επιπλέον μοριοδότηση καθώς επίσης και στην ψηφιακή οικονομία που σημαίνει ότι μπορείς πλέον να αναπτύξεις την επιχείρηση σου απο το σπίτι!

Τι επιδοτείται απο τον ΟΑΕΔ

Το πρόγραμμα Δεύτερη Επιχειρηματική Ευκαιρία επιδοτεί σε ποσοστό 100% δαπάνες για :

  1. Λειτουργικά έξοδα (ενοίκια, ΔΕΚΟ,κτλ)
  2. Έξοδα λογιστή, συμβούλου, δικηγόρου
  3. Έξοδα για διαφήμιση της επιχείρησης
  4. Το κόστος των εισφορών
  5. Κόστος πρόσληψης προσωπικού
  6. Αγορά εξοπλισμού με την μορφή απόσβεσης
  7. Αγορές για αναλώσιμα

Η επιχείρηση θα πρέπει να κάνει αυτές τις δαπάνες με ιδία κεφάλαια και να συγκεντρώνει σε ειδικό φάκελο όλα τα τιμολόγια, αποδείξεις, αποδεικτικά πληρωμών και λογιστικές καταχωρήσεις προκειμένου να είναι διαθέσιμα οποιαδήποτε στιγμή για έλεγχο απο τα αρμόδια όργανα του ΟΑΕΔ. Η επιδοτηση δεν δίνεται προκαταβολικά στην επιχείρηση. Προσοχή θα πρέπει να δίνεται στον τρόπο εξόφλησης των τιμολογίων καθώς κάθε τιμολόγιο καθαρής αξίας 500€ και άνω πρέπει να εξοφλείτε τραπεζικά απο λογαριασμό της επιχείρησης σε λογαριασμό του προμηθευτή.

Η επιδότηση για ατομική επιχείρηση φτάνει τις 12.000€ τον πρώτο χρόνο με το δικαίωμα επιμήκυνσης του προγράμματος για επιπλέον 1 χρόνο όπου η επιδότηση θα είναι αλλα 8.000€.

Δεν εντάσσονται στο πρόγραμμα

  1. Δραστηριότητες που απαιτούν την ύπαρξη κενής θέσης (όπως συμβολαιογράφοι)
  2. Δραστηριότητες σχετικές με την εκμετάλλευση επιβατικού ή φορτηγού δημόσιας χρήσης
  3. Εποχικές επιχειρήσεις
  4. Επιχειρήσεις franchise
  5. Επιχειρήσεις που λειτουργούν αποκλειστικά απο τις 10:00 μμ.
  6. Επιχειρήσεις που θα συσταθούν σε χώρο στον οποίο υπήρχε άλλη επιχείρηση με το ίδιο αντικείμενο, το εξάμηνο πρίν την έναρξη.
  7. Επιχειρήσεις που συστεγάζονται (πρέπει να υπάρχει διακριτός χώρος και ξεχωριστό ρολόι ΔΕΗ).
  8. Αυτοαπασχολούμενοι που αμοίβονται με δελτίο παροχής υπηρεσιών.
  9. Όσοι έχουν ενταχθεί σε αντίστοιχο πρόγραμμα του ΟΑΕΔ απο το 2008 και μετά.

Συμπερασματικά λοιπόν το πρόγραμμα αυτό είναι μια πολύ καλή ευκαιρία για κάποιον που σκοπεύει ή έχει κάνει ένα νέο ξεκίνημα καθώς τουλάχιστον για τα 2 πρώτα χρόνια θα λάβει μια πολύ σημαντική βοήθεια για τα τρέχοντα έξοδα του. Ειδικά στην περίπτωση που δεν υπάρχει φυσική έδρα και η επιχείρηση θα λειτουργεί διαδικτυακά, τα έξοδα που θα κάνει ο/η επιχειρηματίας θα του επιστραφούν στο μεγαλύτερο ποσοστό. Φυσικά μην προχωρήσεις σε μια νέα επιχείρηση αν δεν υπάρχει σαφές σχέδιο και ιδία κεφάλαια γιατί θα απογοητευτείς!

Αν πληρείς τα κριτήρια που ανέφερα και έχεις μια καλή και δομημένη ιδέα που πιστεύεις ότι θα κάνει την ζωή σου καλύτερη μην το καθυστερείς. Τώρα είναι η ώρα να δράσεις!

Με εκτίμηση,

Πωλίνα Αγγελή

Σύμβουλος Επιχειρήσεων

Αν σου άρεσε το άρθρο μου μοιράσου το ελεύθερα και κάνε like στην σελίδα μας στο facebook!

Scroll to Top